Élménygyűjtögető

Élménygyűjtögető

2020. április 14. - Beate

Sziasztok!

Beáta vagyok, az Élménygyűjtögető kitalálója, és mozgássérült.

1992-ben születtem nyitott gerinccel és dongalábbal, amiknek a hozadékai egészen széles skálán mozognak, a csípőficamtól egészen a lábakban jelen lévő érzéskiesésig és izomgyengeségig.
Mindezek ellenére teljes életet élek, normális, hétköznapi iskolákba jártam, van két diplomám, dolgozok, és mindig remek csapat vett körbe. Imádom a nyelveket, és utazni is szeretek.

Hogy miért hoztam létre az Élménygyűjtögetőt?

2017-ben, amikor elkezdtem, akkor csak az utazásaimat akartam leírni a saját szemszögemből. Nem voltak kifejezetten nagyra törő vágyaim, naplónak indult.
Azóta ez már kinőtte magát, és új, kibővített célom, hogy közelebb hozzam egymáshoz a mozgássérülteket és az egészséges embereket, és a lehető legkisebb legyen a szakadék a társadalom tagjai között.

Ezt a témát sokszor még mindig úgy kezelik az emberek, mintha valami ördögtől való lenne. Sokszor félnek kérdezni, máskor pedig egészen más kép él a fejükben arról, hogyan is (kellene) viselkednie egy mozgássérültnek.
Szeretném ledönteni a sztereotípiákat, és megmutatni, hogy manapság már nem kell elbújnia egy mozgássérültnek a négy fal közé.

Az Élménygyűjtögetőn olvashatók cikkek érzékenyítéssel kapcsolatban, könyv- és filmajánlók a témában, bejegyzések az utazásaimról, és néhány személyesebb bejegyzés is. Ugyanez igaz az Élménygyűjtögető podcastra is, ahol érdekes emberekkel beszélgetek érdekes témákról.

 

Tarts velem, és döntsük le együtt a sztereotípiákat!

Beáta

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenygyujtogeto.blog.hu/api/trackback/id/tr4115611780
süti beállítások módosítása